Projecte educatiu

El nostre projecte

El projecte educatiu engloba els valors i els objectius de l’Escola bressol Vila Olímpica. Recull l’ideari del centre, la presentació, les àrees d’aprenentatge i la metodologia emprada.
La nostra metodologia es basa en treballar per projectes ja que afavoreix i promou aprenentatges significatius de manera intencional i reflexiva, relacionant els coneixements previs dels infants amb els nous que van adquirint.
Els projectes poden ser provocats o espontanis, amb l’objectiu de despertar els interessos dels infants i fer-los reflexionar. Els projectes es basen en experimentació, observació i manipulació, per tal que l’aprenentatge sigui vivencial i significatiu.

L’atenció educativa es fonamenta en les bases psicopedagògiques del constructivisme potenciant la participació dels infants, el treball cooperatiu i l’aprenentatge significatiu. L’infant esdevé el protagonista del procés d’ensenyament – aprenentatge, ja que entenem la figura de la mestra/educadora com una guia que facilita aquest procés, ajudant-lo a assolir autonomia, a responsabilitzar-se en el compromís, l’esforç i el respecte mutu.

Principis d’identitat

Coeducació

Ens guiem pel principi de coeducació i propugnem la no-diferenciació per raó de sexe. Es procura evitar conductes que posin l’èmfasi en els papers tradicionals atribuïts a l’home i a la dona.

Oberts al món

La nostra escola potencia el coneixement i respecte per les cultures del món i es manifesta plural, aconfessional i compromesa amb els valors democràtics, tot respectant els drets humans.

Diversitat

Ens basem en el principi d’igualtat i no-discrimincació, i és per això que considerem la diversitat com una oportunitat i un recurs a l’hora de treballar amb els més petits. Ens comprometem a afrontar-la i a tractar-la des de totes les vessants.

Esperit crític

L’escola té el compromís de fomentar en l’alumne una actitud curiosa, crítica i investigadora que, mitjançant la comunicació i el treball, serà la base de la seva formació i de l’adquisició dels aprenentatges.

Activa i participativa

Pretenem dur a terme una pedagogia activa, amb els postulats plantejats per la concepció constructivista de l’ensenyament-aprenentatge. El medi extern i la realitat social diària han d’estar dins el treball escolar, basant-nos en l’observació i l’experimentació.

Educació mediambiental

El nostre Centre imparteix educació mediambiental per generar els hàbits necessaris perquè la Natura sigui menys agredida dia a dia i que els nostres alumnes transmetin aquest esperit a les generacions futures.

Image is not available